Palautukset ja reklamaatiot
Tuotteiden vaihto- ja palautusoikeus myymälöissä
Halutessaan asiakas voi vaihtaa tai palauttaa Minimanin myymälästä ostamansa tuotteen ostokuittia vastaan myymälän infopisteessä 14 vuorokauden sisällä ostopäivästä. Palautusoikeus koskee alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikuntoisia tuotteita, joten pakkaus ja sen sisältö kannattaa säilyttää huolellisesti. Palautus hyvitetään asiakkaalle rahana tai vaihtokorttina.
Vaihto- ja palautusoikeus ei koske:
- • Lahjakortteja
- • Päivittäistavaroita (elintarvikkeet, makeiset, kosmetiikka)
- • Mittatilaustuotteita, kuten metrimittaan ostetut kankaat ja mattopalat
- • Sanoma- ja aikakausilehtiä
- • Luontaistuotteita ja lemmikkiruokia
- • Päivittäistavaroita, mm. kemikalio-, kosmetiikka- ja hygieniatuotteet
- • Alusasuja, sukkahousuja ja uima-asuja
- • Poisto- ja aletuotteita
Verkkokaupan palautusehdot
Minimani verkkokaupasta ostetuilla tuotteilla on 30 päivän palautusoikeus, joka alkaa tilauksen vastaanottohetkestä lukien. Emme vaihda tuotteita ellei tuotteella ole erikseen merkittynä vaihtotakuuta.
Palautusoikeus koskee alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikuntoisia tuotteita, joten pakkaus ja sen sisältö kannattaa säilyttää huolellisesti.
Verkkokaupan palautusoikeus ei koske:
• Lahjakortteja
• Elintarvikkeita ja makeisia
• Avattuja ja sinetöityjä CD/DVD-levyjä
• Mittatilaustuotteita, kuten metrimittaan ostetut kankaat ja mattopalat
• Sanoma- ja aikakausilehtiä, jos niitä ei ole myyty puhelimitse myyjän aloitteesta
• Nopeasti pilaantuvia tuotteita
• Luontaistuotteita ja lemmikkiruokia
• Päivittäistavaroita, mm. kemikalio-, kosmetiikka- ja hygieniatuotteet
• Alusasuja, sukkahousuja ja uima-asuja
Palautusohje
1. Täytä tilauksen mukana tullut palautuslomake.
2. Tarkista, että palautettava tuote on myyntikuntoinen, ehjä ja sinetöidyt pakkaukset avaamattomia.
3. Pakkaa palautettava tuote sekä tuotteen oma myyntipakkaus huolella alkuperäiseen kuljetuspakkaukseensa, jotta se säilyy kuljetuksessa vahingoittumattomana. Laita laatikon sisälle täytettynä lähetyksen mukana tullut Palautus- ja takuukorjauslomake.
4. Voit palauttaa paketin Postin toimipisteeseen ja kertoa heille palautus- ja takuukorjauslomakkeessa ilmoitetun palautuskoodin.
5. Palauta tuote samalla tavalla kuin se sinulle toimitettiin. Jos tuote toimitettiin sinulle Postin kautta, tulee palautus tehdä Postin toimipisteeseen. Palautus on sinulle ilmainen, kun käytät Postin palautuskoodia.
Palautusten hyvitys
Palautukset käsitellään 14 päivän kuluessa palautuksen vastaanottamisesta. Rahat palautetaan käyttäen samaa maksutapaa, jolla tilaus on maksettu. Palautettavasta summasta vähennetään toimituskulut. Mikäli palautettava tuote ei ole alkuperäisessä kunnossa, vähennetään palautettavasta summasta myös mahdollinen arvonaleneminen. Jotkin alennukset myönnetään tilaussumman perusteella. Mikäli alennukseen oikeuttava tilaussumma jää tuotepalautuksen jälkeen pienemmäksi kuin alennukseen oikeuttava summa, tilaajalla ei ole enää oikeutta alennuksiin.
Reklamaatiot
Saitko väärän tai viallisen tuotteen? Ota viivytyksettä yhteys Minimani verkkokaupan asiakaspalveluun, niin korjaamme asian: sähköpostitse asiakaspalvelu(at)minimani.fi tai soittamalla numeroon 044 7617 060 (ma-pe klo 10-15).
Tilauksen peruutus
Asiakkaalla on oikeus peruuttaa Minimani verkkokaupasta tilaamansa tuotteet viimeistään 30 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Tilauksen peruuttamisesta tulee aina viivytyksettä ilmoittaa verkkokaupan asiakaspalveluun sähköpostitse asiakaspalvelu(at)minimani.fi.
Peruutusoikeus koskee alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikuntoisia tuotteita, joten pakkaus ja sen sisältö kannattaa säilyttää huolellisesti. Minimani verkkokauppa vastaa peruutettavien tuotteiden postikuluista. Mikäli Asiakas laiminlyö laissa säädettyä huolenpitovelvollisuutta, on Minimani verkkokaupalla oikeus periä tästä aiheutunut arvonalennus tuotteen täyteen hintaan asti. Huomioithan, että tilauksen noutamatta jättäminen ei peruuta tilausta. Tällöin paketti palautuu lähettäjälle eikä tilauksesta maksettua toimituskulua palauteta asiakkaalle.
Tuotetakuu ja huolto
Takuunalaisilla tuotteillamme on vaihto- ja valmistajan takuu sekä yleinen käyttötakuu. Tuotetakuu on voimassa myös 30 päivän palautusoikeuden jälkeen, mikäli tuotteessa ilmenee vikaa myöhemmin asianmukaisesta käytöstä huolimatta. Takuu oikeuttaa tuotteen korjaamiseen tai vaihtamiseen uuteen samanlaiseen tai vastaavaan tuotteeseen tuotteen takuuaikana. Tuotetakuun näet kulloisenkin tuotteen osalta tuotteen tuotekortilla.
Tilauksen yhteydessä sähköpostiisi lähettämämme tilausvahvistus toimii kuittina ostotapahtumasta sekä tuotteen takuukuittina. Säilytä se huolellisesti.
Takuuohjeet
1. Mikäli olet käyttänyt tuotetta asianmukaisesti ja huomaat siinä käyttövian takuuajan puitteissa, toimita tuote ensisijaisesti myymäläämme tai vaihtoehtoisesti postita tuote Minimani verkkokaupalle.
2. Ilmaista palautusta varten tarvitset palautuskoodin, jonka saat sähköpostitse verkkokaupan asiakaspalvelun osoitteesta asiakaspalvelu(at)minimani.fi.
3. Liitä mukaan yhteystietosi sekä mahdollinen sähköpostiisi tilauksen yhteydessä lähetetty tilausvahvistus. Voit tulostaa tilausvahvistuksen myös kirjautumalla Asiakastilillesi Minimani verkkokaupassa.
4. Postipalautuksessa osoitteemme on Minimani verkkokauppa/Kivisaaren Mini-Mani Oy, Yrittäjäntie 12 60100 SEINÄJOKI. Ilmoita myös saamasi palautustunnus. Pakkaa tuotteet huolellisesti, jotta ne kestävät mahdollisen kuljetuksesta aiheutuvan rasituksen.
5. Vaihtotakuun alainen tuote vaihdetaan myymälässä uuteen, mikäli tuote kuuluu myymälävalikoimaan. Myös Minimani verkkokauppa voi toimittaa vaihtotakuutuotteen tilalle uuden, mikäli tuotetta on verkkokaupassa saatavilla. Emme tällöin peri asiakkaalta toimituskuluja.
6. Tarkastamme tuotteet ja ilmoitetut viat. Toimitamme asiakkaalle takuuhuolletun ja korjatun/ vaihtotakuutuotteen takaisin veloituksetta myymälään tai Postin/Matkahuollon noutopisteeseen.
7. Mikäli tuotetta ei voida korjata tai vaihtaa, hyvitämme tuotteen rahapalautuksena tilille tai luotolle ja saat siitä tiedon.
8. Jos tuote on rikkoutunut vääränlaisen käytön vuoksi, tai siinä ei havaita ilmoitettua vikaa, otamme asiakkaaseen yhteyttä. Toimitamme tuotteen takaisin asiakkaan niin halutessa. Huomioi, että mahdolliset tarkastuskulut sekä logistiikka- ja käsittelykulut voidaan periä asiakkaalta.
Minimani verkkokaupasta ostetuilla tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus, joka alkaa tilauksen vastaanottohetkestä lukien. Emme vaihda tuotteita ellei tuotteella ole erikseen merkittynä vaihtotakuuta.
Palautusoikeus koskee alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikuntoisia tuotteita, joten pakkaus ja sen sisältö kannattaa säilyttää huolellisesti.
Verkkokaupan palautusoikeus ei koske:
• Lahjakortteja
• Elintarvikkeita ja makeisia
• Avattuja ja sinetöityjä CD/DVD-levyjä
• Mittatilaustuotteita, kuten metrimittaan ostetut kankaat ja mattopalat
• Sanoma- ja aikakausilehtiä, jos niitä ei ole myyty puhelimitse myyjän aloitteesta
• Nopeasti pilaantuvia tuotteita
• Luontaistuotteita ja lemmikkiruokia
• Päivittäistavaroita, mm. kemikalio-, kosmetiikka- ja hygieniatuotteet
• Alusasuja, sukkahousuja ja uima-asuja
Palautusohje
1. Täytä tilauksen mukana tullut palautuslomake.
2. Tarkista, että palautettava tuote on myyntikuntoinen, ehjä ja sinetöidyt pakkaukset avaamattomia.
3. Pakkaa palautettava tuote sekä tuotteen oma myyntipakkaus huolella alkuperäiseen kuljetuspakkaukseensa, jotta se säilyy kuljetuksessa vahingoittumattomana. Laita laatikon sisälle täytettynä lähetyksen mukana tullut Palautus- ja takuukorjauslomake.
4. Voit palauttaa paketin Postin tai Matkahuollon toimipisteeseen ja kertoa heille palautus- ja takuukorjauslomakkeessa ilmoitetun palautuskoodin.
5. Palauta tuote samalla tavalla kuin se sinulle toimitettiin. Jos tuote toimitettiin sinulle Postin kautta, tulee palautus tehdä Postin toimipisteeseen. Jos pakettisi toimitti Matkahuolto, tulee palautus viedä Matkahuollon toimipisteeseen. Palautus on sinulle ilmainen, kun käytät Postin tai Matkahuollon palautuskoodia.
Palautusten hyvitys
Palautukset käsitellään 14 päivän kuluessa palautuksen vastaanottamisesta. Rahat palautetaan käyttäen samaa maksutapaa, jolla tilaus on maksettu. Palautettavasta summasta vähennetään toimituskulut. Mikäli palautettava tuote ei ole alkuperäisessä kunnossa, vähennetään palautettavasta summasta myös mahdollinen arvonaleneminen. Jotkin alennukset myönnetään tilaussumman perusteella. Mikäli alennukseen oikeuttava tilaussumma jää tuotepalautuksen jälkeen pienemmäksi kuin alennukseen oikeuttava summa, tilaajalla ei ole enää oikeutta alennuksiin.
Reklamaatiot
Saitko väärän tai viallisen tuotteen? Ota viivytyksettä yhteys Minimani verkkokaupan asiakaspalveluun, niin korjaamme asian: sähköpostitse asiakaspalvelu(at)minimani.fi tai soittamalla numeroon 030 6346 080 (ma-pe klo 9-15).
Tilauksen peruutus
Asiakkaalla on oikeus peruuttaa Minimani verkkokaupasta tilaamansa tuotteet viimeistään 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Tilauksen peruuttamisesta tulee aina viivytyksettä ilmoittaa verkkokaupan asiakaspalveluun sähköpostitse asiakaspalvelu(at)minimani.fi.
Peruutusoikeus koskee alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikuntoisia tuotteita, joten pakkaus ja sen sisältö kannattaa säilyttää huolellisesti. Minimani verkkokauppa vastaa peruutettavien tuotteiden postikuluista. Mikäli Asiakas laiminlyö laissa säädettyä huolenpitovelvollisuutta, on Minimani verkkokaupalla oikeus periä tästä aiheutunut arvonalennus tuotteen täyteen hintaan asti. Huomioithan, että tilauksen noutamatta jättäminen ei peruuta tilausta. Tällöin paketti palautuu lähettäjälle eikä tilauksesta maksettua toimituskulua palauteta asiakkaalle.
Tuotetakuu ja huolto
Takuunalaisilla tuotteillamme on vaihto- ja valmistajan takuu sekä yleinen käyttötakuu. Tuotetakuu on voimassa myös 14 päivän palautusoikeuden jälkeen, mikäli tuotteessa ilmenee vikaa myöhemmin asianmukaisesta käytöstä huolimatta. Takuu oikeuttaa tuotteen korjaamiseen tai vaihtamiseen uuteen samanlaiseen tai vastaavaan tuotteeseen tuotteen takuuaikana. Tuotetakuun näet kulloisenkin tuotteen osalta tuotteen tuotekortilla.
Tilauksen yhteydessä sähköpostiisi lähettämämme tilausvahvistus toimii kuittina ostotapahtumasta sekä tuotteen takuukuittina. Säilytä se huolellisesti.
Takuuohjeet
1. Mikäli olet käyttänyt tuotetta asianmukaisesti ja huomaat siinä käyttövian takuuajan puitteissa, toimita tuote ensisijaisesti myymäläämme tai vaihtoehtoisesti postita tuote Minimani verkkokaupalle.
2. Ilmaista palautusta varten tarvitset palautuskoodin, jonka saat sähköpostitse verkkokaupan asiakaspalvelun osoitteesta asiakaspalvelu(at)minimani.fi.
3. Liitä mukaan yhteystietosi sekä mahdollinen sähköpostiisi tilauksen yhteydessä lähetetty tilausvahvistus. Voit tulostaa tilausvahvistuksen myös kirjautumalla Asiakastilillesi Minimani verkkokaupassa.
4. Postipalautuksessa osoitteemme on Minimani verkkokauppa/Kivisaaren Mini-Mani Oy, Yrittäjäntie 12 60100 SEINÄJOKI. Ilmoita myös saamasi palautustunnus. Pakkaa tuotteet huolellisesti, jotta ne kestävät mahdollisen kuljetuksesta aiheutuvan rasituksen.
5. Vaihtotakuun alainen tuote vaihdetaan myymälässä uuteen, mikäli tuote kuuluu myymälävalikoimaan. Myös Minimani verkkokauppa voi toimittaa vaihtotakuutuotteen tilalle uuden, mikäli tuotetta on verkkokaupassa saatavilla. Emme tällöin peri asiakkaalta toimituskuluja.
6. Tarkastamme tuotteet ja ilmoitetut viat. Toimitamme asiakkaalle takuuhuolletun ja korjatun/ vaihtotakuutuotteen takaisin veloituksetta myymälään tai Postin/Matkahuollon noutopisteeseen.
7. Mikäli tuotetta ei voida korjata tai vaihtaa, hyvitämme tuotteen rahapalautuksena tilille tai luotolle ja saat siitä tiedon.
8. Jos tuote on rikkoutunut vääränlaisen käytön vuoksi, tai siinä ei havaita ilmoitettua vikaa, otamme asiakkaaseen yhteyttä. Toimitamme tuotteen takaisin asiakkaan niin halutessa. Huomioi, että mahdolliset tarkastuskulut sekä logistiikka- ja käsittelykulut voidaan periä asiakkaalta.